آشنایی با نژاد سگ های بزرگ

آشنایی با نژاد سگ های بزرگ

آشنایی با انواع نژاد سگ

اگرچه سگ‌ یکی از پرطرفدارترین حیوانات خانگی است، اما از دیرباز از این موجودات برای شکار، نگهبانی از منزل و گله و حتی کشیدن سورتمه هم استفاده می‌شدند. بشر از روزی که متوجه شد می‌تواند از برخی از انواع نژاد سگ به عنوان دستیار در امور حرفه‌ای استفاده کند، پای سگ‌های پلیس و امدادگر هم به دنیای سگ‌های مسوولیت‌پذیر، باز شد!

چند نوع نژاد سگ وجود دارد

در جهان بیش از ۴۵۰ نوع نژاد مختلف سگ وجود دارد که هرکدام از نظر شکل، اندازه، رنگ و ویژگی‌های خاص خود، تفاوت دارند. برخی از این نژادها شامل گرگی، افغان هاند، آی دی، هاسکی، ایردال تریر، آکیتا، آکباش داگ، آلابای، آمریکن اسکیموداگ، بیگل، پامرانین و پیت بول است. هریک از این نژادهای سگ به دلیل خصوصیات خاص خود مانند سرعت، قدرت فیزیکی، هوش طبیعی یا شکل بدن، برای دوستداران حیوانات خانگی، جذابیت دارند. با آشنایی انواع نژاد سگ‌ها، می‌توانید در زمان به سرپرستی گرفتن سگ، هوشمندانه عمل کنید.

نژاد سگ های بزرگ

نژاد سگ های بزرگ تنوع گوناگونی دارد که از نظر شخصیت و ظاهر با یکدیگر متفاوت هستند. این سگ‌ها به دفاع از خانواده‌های خود و محل زندگی بسیار تمایل دارند، با هیکل درشت و عضلانی، قوی به نظر می‌رسند و بهتر است در حیاط یا فضای باز زندگی کنند.

این نژاد سگ با اینکه به دلیل اندام قوی انتخاب مناسبی برای ساکنان شهری نیستند، اما برای کارهای حفاظتی و نگهبانی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند. چند نمونه از نژادهای سگ‌های بزرگ شامل ژرمن شپرد، کورسو، بوردو، ماستیف و گریت‌دین می‌شوند. سگ‌های بزرگ بهترین گزینه برای آموزش پذیری هستند، زیرا بسیار باهوش و پر انرژی هستند، اما در عین حال  چنانچه ناراحت شوند ممکن است رفتارهای غیر منتظره و خشن از خود بروز دهند.

 برای آموزش آن‌ها نیاز به صبوری و مهارت است و توصیه می‌شود اگر برای امور حرفه‌ای به این نژاد سگ نیاز دارید، کار را به مربیان باشگاه پرورش و تربیت سگ‌های بزرگ بسپارید.  در نظر داشته باشید که سگ‌های بزرگ نیاز به فضای بزرگ‌تری دارند تا بتوانند به طور موثر و منظم تمرین کنند.

سگ‌های بزرگ چه کاربردی دارند

سگ‌های بزرگ اغلب در عملیات دفاعی، امدادی و پلیسی استفاده می‌شوند. این نوع نژاد سگ‌ها به دلیل قدرت بدنی و سرعت بالا، می‌توانند به سادگی برای شناسایی، تعقیب و دستگیری مجرم، اقدام کنند. همچنین برای نجات افراد در شرایط اضطراری مانند سیل، زمین لرزه و حوادث طبیعی، سگ‌های بزرگ امدادگر بسیار مفید هستند. این حیوانات به دلیل استعداد طبیعی برای شناسایی بوی‌های گوناگون، می‌توانند به سرعت، فردی که به کمک نیاز دارد را شناسایی کنند. در جهان، حادثه‌های فراوانی رخ داده که سگ‌ها در آن نقش مهمی برای نجات افراد زیر آوار ایفا کرده‌اند. در کشور خودمان، در زمان حادثه تلخ پلاسکو، از سگ‌های آموزش‌دیده برای هر چه کمتر شدن تلفات حادثه استفاده شد.

استعداد بویایی سگ‌ها برای کشف مواد مخدر نیز کاربردی است. سگ‌های بزرگ به‌عنوان حیوانات هوشمند و کارآمد، علاوه بر نگهبانی در چندین حوزه دیگر نیز به کمک ما انسان‌ها می‌آیند.

سگ های امداد و نجات چه نژادی دارند

 در دنیای سگ‌های امداد و نجات، نژادهای مختلفی آموزش می‌بینند. بر خلاف نگرش رایج و دیدگاه عمومی که گمان می‌کنند، سگ‌های امداد و نجات از یک نژاد خاص گزینش می‌شوند، واقعیت این است که هیچ نژادی وجود ندارد که ادعا کنیم همه این حیوانات می‌توانند برای عملیات امداد و نجات وارد عمل شوند. با وجود این، نژاد سگ‌های گله‌ای و ورزشی بهترین انتخاب برای آموزش دادن هستند. مربیان ترجیح می‌دهند سگ‌هایی از نژاد:

  • بوردر کولی
  • ژرمن شپرد
  • گلدن رتریور
  • اسپرینگر اسپانیل
  • یا لابرادور رتریور

را تحت تربیت و آموزش با اهداف امداد و نجات قرار دهند. ملاک انتخاب این نژادهای متفاوت، ویژگی‌های فیزیکی، هوش بالا، تمرین و تکرار و اجتماعی شدن آن‌هاست. هر نژادی که به تمرین و آموزش پاسخ مثبت بدهد می‌تواند در امداد و نجات، موفق عمل کند.

سگ های حرفه ای چگونه آموزش می‌بینند

برای آموزش سگ‌های حرفه‌ای، روش‌های متنوعی وجود دارد. این روش‌ها توسط مربی اتخاذ می‌شود تا بهترین  عملکرد از سگ دریافت شود. قدم نخست آموزش، این است که سگ مفاهیمی مانند «بیا»، «بشین»، «برو» و … را درک کند. سپس باید تمرین‌های متنوع طراحی شود و این تمرینات به صورت مداوم تکرار شود. سرعت و پیچیدگی تمرینات توسط مربی تنظیم می‌شوند.

مجموعه باشگاه‌های پرورش و تربیت سگ آرساس تنها باشگاه حرفه‌ای دارای مجوزهای رسمی در سطح خاورمیانه است که به صورت تخصصی  به پرورش و تربیت نژاد سگ‌های بزرگ می‌پردازد. مربیان این مجموعه برای آموزش سگ‌های حرفه‌ای از روش تقویت مثبت استفاده می‌کنند.

در این روش، سگ برای اجرای صحیح یک رفتار درست، خوراکی یا تشویقی دریافت می‌کند. این روش باعث ایجاد انگیزه در سگ می‌شود تا رفتار صحیح را تکرار کند و آن را یاد بگیرد. برای تهیه انواع مکمل غذایی و تشویقی می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

علاوه بر این، استفاده از روش‌هایی مانند جدا کردن تکنیک‌ها به بخش‌های کوچک‌تر، استفاده از تمرین‌های متنوع و طراحی بازی‌های سرگرم‌کننده نقش بسیار مهمی در آموزش سگ‌های حرفه‌ای دارد.

نژاد سگ‌های بزرگ توانایی آموزش و یادگیری را دارند و تحت نظارت کارشناسان آموزش دیده، تمرین می‌کنند. با تمرین، تکرار و هماهنگی، این سگ‌ها قابلیت انجام وظایف خاص را به دست می‌آورند و به‌عنوان دستیار نیروهای امنیتی، جستجوگر، امداد و نجات، کادر درمان و غیره خدمت می‌کنند.

کارشناسان و مربیان باشگاه تربیت سگ آرساس با آموزش‌هایی با کیفیت بالا و استاندارد زیر نظر ikc سگ‌های حرفه‌ای را آماده می‌کنند و در اختیار ارگان‌های دولتی و بخش خصوصی قرار می‌دهند. برای خرید سگ‌های حرفه‌ای می‌توانید با مجموعه ما تماس حاصل نمایید.

فهرست تنظیمات خود را در تنظیمات موضوع تنظیم کنید -> هدر -> منو -> منوی تلفن همراه (دسته ها)
اولین فهرست پیمایش در اینجا خود را ایجاد کنید
سبد خرید
شروع به تایپ کنید تا پستهای مورد نظر خود را ببینید.