برای بهبود وضعیت تغذیه سگ از کدام غذای مکمل سگ استفاده کنیم

برای بهبود وضعیت تغذیه سگ از کدام غذای مکمل سگ استفاده کنیم

اکثر دام پزشکان تاکید دارند که در کنار وعده‌های غذایی، به صورت مداوم یا دوره‌ای، از انواع مکمل سگ استفاده شود. انتخاب غذای مکمل مناسب برای پت شما، ضامن سلامتی و پرانرژی بودن حیوان است و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی را به بدن سگ می‌رساند.

مکمل غذایی سگ چیست؟

مکمل‌های غذایی سگ موادی هستند که به‌صورت دوره‌ای یا روزانه به غذای سگ اضافه می‌شوند تا نیازهای تغذیه‌ای یا درمانی او را برآورده کنند. این مکمل‌ها معمولاً شامل ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، پروبیوتیک‌ها و فیبرهای غذایی هستند.

مکمل سگ به‌عنوان یک پشتیبان تغذیه‌ای برای حیوان خانگی شما مفید است، در واقع مکمل‌ها می‌توانند کمبودهای تغذیه‌ای را پوشش دهند و به بهبود سلامت و رشد سگ کمک کنند. مصرف مکمل‌ها برای سگ‌هایی که شرایط خاصی از سلامتی دارند، ضروری است. سگ‌هایی که در شرایط بارداری و شیردهی قرار دارند یا دارای بیماری‌های خاصی هستند، برای تامین نیازهای تغذیه‌ای و درمانی خود باید از مکمل استفاده کنند. اما قبل از استفاده از هرگونه مکمل غذایی، بهتر است با دامپزشک مشورت کنید تا بهترین مکمل‌ برای سگ شما در نظر گرفته شود.

معرفی بهترین مکمل‌های غذایی سگ

در ادامه به معرفی چند نمونه از بهترین مکمل‌های غذایی برای  سگ می‌پردازیم:

مکمل تشویقی گوشت مرغ

اگر در حال تعلیم و تربیت پت خود هستید، مکمل‌های تشویقی را باید همیشه کنار دست خود نگه دارید. اگر دلتان می‌خواهد طعم و مزه پاداش شما طوری به ذائقه سگتان مقبول بیفتد که با جان و دل مطیع و فرمانبردار باشد، مکمل تشویقی گوشت مرغ از برند آبیش را انتخاب کنید. این محصول تقریبا تمامی ویتامین‌ها و پروتئین لازم را در اختیار پت شما قرار می‌دهد تا هم خواص سلامتی دریافت کند و هم با تقویت مثبت، ذهن سالم و شادی داشته باشد.

این مکمل سگ، کم کالری است و کلسترول بسیار پایینی دارد، بنابراین حتی اگر پت شما دچار اضافه وزن باشد، باز هم می‌تواند از این محصول در کنار غذای سگ یا تشویق حین بازی و تمرین استفاده کنید. برای خرید این مکمل سگ می‌توانید از طریق وب‌سایت پرورش سگ آرساس اقدام کنید.

مکمل تشویقی گوشت مرغ

مکمل تشویقی ماهی کلیکا

ماهی‌ها منابع غنی مواد معدنی و ید برای حیوانات خانگی محسوب می‌شوند و یک تشویقی هیجان انگیز برای پت شما هستند. در برخی موارد ممکن است دامپزشک این مکمل سگ را با هدف کاهش التهاب و کنترل تیرویید برای وضعیت سلامتی سگ شما تجویز کند، اما به‌طورکلی این محصول منبع غنی انواع چربی‌های غیراشباع، کلسیم و فسفر است. مکمل غذایی ماهی کلیکا از برند آبیش در دسته‌بندی مکمل‌های تشویقی وب‌سایت آرساس موجود است.

مکمل سگ ماهی کلیکا

مکمل تشویقی نای بره

بهترین مکمل سگ باید علاوه بر اینکه خواص تغذیه‌ای داشته باشد، برای حیوان جذاب و هیجان انگیز باشد. از طرفی یک مکمل خوب باید برای انواع نژادهای سگ قابل استفاده باشد و از هر نظر طبیعی باشد. به این معنا که مواد نگهدارنده، طعم‌دهنده یا رنگ مصنوعی نداشته باشد، چون در این صورت اصلا بعید نیست که برخی از انواع سگ نسبت به مصرف این محصول واکنش آلرژیک داشته باشند. مکمل تشویقی نای بره تمام این ویژگی‌ها را داراست.

به علاوه، فواید سلامتی و درمانی متعددی دارد؛ از تقویت ماهیچه گرفته تا بهبود عملکرد دستگاه گوارش. اگر پت شما علاقه شدیدی به جویدن دارد، از مکمل غذایی تشویقی نای بره سگ غافل نشوید. این تشویقی جویدنی، بجز خواص غذایی که دارد، به سلامت دندان‌های سگ شما هم کمک می‌کند.

مکمل غذایی تشویقی نای بره

بهترین مکمل سگ چه ویژگی هایی دارد

بهترین غذای مکمل سگ، ویژگی‌های مهمی دارد که باید هنگام انتخاب به آن‌ها توجه کرد. این ویژگی‌ها را با هم مرور می‌کنیم:

  • دربردارنده انواع مواد مغذی و ویتامین‌ها

اولین ویژگی اصلی برای یک مکمل سگ، ترکیبات تغذیه‌ای کامل است. یعنی باید حاوی تمامی عناصر مورد نیاز برای سلامت و رشد سالم سگ‌ها باشد. این عناصر شامل پروتئین‌ها، چربی‌های سالم، ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی می‌شود. بهتر است از مکمل‌های غنی استفاده کنید تا مجبور نباشید هر ماده معدنی یا مغذی را تک تک به غذای سگ خود اضافه کنید. مکمل‌های غنی فواید سلامتی بیشتری دارند و به کاهش هزینه‌های شما هم کمک می‌کنند.

  • بدون مواد مضر و حساسیت‌زا

ویژگی دیگری که باید هنگام انتخاب مکمل غذایی سگ در نظر بگیرید، خالی بودن از هر گونه مواد مضر است. بهتر است از مکمل‌هایی که حاوی رنگ‌ها، مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی هستند، خودداری کنید. مکمل‌های طبیعی و ارگانیک، بهترین گزینه برای سگ خواهند بود.

  • متناسب با شرایط جسمی سگ

هنگام انتخاب مکمل سگ، باید وضعیت سلامتی، سن، نژاد و اندازه، قابلیت هضم و جذب مکمل غذایی را نیز در نظر بگیرید. از محدوده سنی و ویژگی‌های خاص محصول مطلع شوید و مطمئن شوید که این مکمل غذایی برای سگ شما متناسب است یا خیر. این اطلاعات روی بسته‌بندی محصول درج می‌شود.

  • مشورت با پزشک

منطقی است که پیش از کم و زیاد کردن هر عنصری به تغذیه روزانه سگ با دامپزشک مشورت کنید. اگر هدف از مصرف مکمل‌ها تامین برخی عناصر با اهداف درمانی باشد، حتما باید نوع مکمل و مقدار مصرف با نظر دامپزشک انجام شود.

  • خرید از مراکز معتبر

برای خرید بهترین مکمل غذایی سگ از طریق پت شاپ‌های معتبر یا وب‌سایت‌های شناخته شده اقدام کنید. مکمل سگ باید دارای علامت استاندارد، تاریخ تولید و انقضاء و لیست محتویات باشد. برای خرید مطمئن انواع مکمل‌های تشویقی و غذایی سگ می‌توانید از طریق وب‌سایت آرساس اقدام کنید.

فهرست تنظیمات خود را در تنظیمات موضوع تنظیم کنید -> هدر -> منو -> منوی تلفن همراه (دسته ها)
اولین فهرست پیمایش در اینجا خود را ایجاد کنید
سبد خرید
شروع به تایپ کنید تا پستهای مورد نظر خود را ببینید.